Sunday, 30 September 2012

Berharaplah pada tuhanmu

Assalamualaikum...

Pernah tak bila kita sedih, serabut, rasa macam banyak giler tekanan dalam kepala. Kita pun turn on music yang kita suka. K-pop. J-pop. English pop whatever. Malay pop. Indie. Hindustan. Dan kita feel soo happy.  Tapi bila lama-lama dengar tak rasa ke macam makin serabut. Rasa tenang ke? Haha. Tenang ke rasa bila lagu-lagu yang kita dengar tu pasal cinta? Okeh, semua orang suka cinta. Okeh, ada yang tenang dan kononnya membuai perasaan. K-pop. Ada rasa tenang ke bila tengok dorang menari? Suka memang suka. Cute memang cute. Tapi ada?? Ada rasa tenang ke bila kita cari alternatif untuk tenang, untuk happy kan diri dengan dengar-dengar lagu cinta, lagu-lagu putus cinta yang mendayu-dayu. Lagu memuja muji the boys and the girls. Well, okeh, mungkinlah orang yang tak mahu membuka mata hati dan minda dengan lebih lagi cakap of course itu semua happy, best. Tak terkecuali lah aku pernah juga masuk dalam golongan ini bila mana saat aku terlupa sesuatu. Sesuatu yang lebih tenang lagi. Sesuatu itu adalah Cinta Allah s.w.t.

Despite all the the music video yang aku share and cakap best giler. Yang ni lagi best giler. Best giler yang menenangkan. Best sangat-sangat. Kawan-kawan jom hayati ini. Menangislah jika ini bisa membuatkan kamu menangis.





Ada rasa luka-luka lama sembuh kembali tak? Peringatan tentang Cinta Allah adalah penawar kesedihan paling hebat. Have faith with HIM. He'll never leave you.




1 comment: