Tuesday, 14 February 2012

Doodle time!!!

Assalamualaikum....

Tik tok tik tok!!hari demi hari berlalu...cewah.. tak lama lagi 22hb atau 23hb dop bape nak sure result final exam part 4 akan kuar....omaih...otteke otteke (atau dalam loghat kelate nye tt'teke, kalau dalam loghat ganung, tekang weh tekang) pang* sekali kena marah dengan seongsenim...MP shi...otteke means what? Araso!! yaa...seongsenim..araso, araso (tu je pun yang aku boleh jawab kalau kena marah dengan seongsenim kot) harhar....

Oh ya, info pasal delay in construction highway tu dah siap di submit dengan jayanya dalam masa 3 minggu yang bermula sejak 1st cuti hari tu. Lega...lega dan lega tapi kelegaan hanya lah 20% sebab next semester part 5 nanti aku akan mula sekali lagi hidup dengan stress disebabkan dessertation, assignment-assignment dan project..So my friends, forgive me kalau ada yang terasa dengan kepala angin ini nanti...huhuhu...miane, miane, miane...I STILL LOVE YOU MY FRIENDS....dan thanks sebab banyak tolong aku jugak, Yana, Dayat dan kawan-kawan yang lain....

So, boleh tak aku nak enjoy time cuti ni dengan jayanya jugak? Please, please...Ok MP...yeayyy (kesian.... main sorang - sorang, anak sape la nih? hew hew)

Aku ada hobi baru sekarang, ehem...main gitar? haha...belum lagi... tapi hobi aku sejak baby lagi...eh? DOODLE time. Conteng-conteng.



annaeyong!!! doodle yang agak tak bape nak chumel sangat pun. Tapi chumel sket..pang*

Sekarang ni dah ramai orang buat doodle kan. Cantik sangat-sangat. Yang kat atas ni hanyalah doodle buruk yang dah banyak kali padam dan lukis balik last-last tadaa...huhuhu... Mula-mula nak belajar buat doodle aku fikir punyalah payah, aku lukis-lukis ada je lah bahagian yang tak bape nak kembung, pastu ada lah bahagian yang terlalu sempit, then bahagian yang senget lah, bengkang bengkok, semua cukup lengkap lah. Bila tengok doodle yang orang lain buat aku mula tertanya-tanya, asal dorang punya cantik giler? Memang comel sangat-sangat. Apasal tak senget ? elok je garisan dorang buat. Pakai ilmu apa? Ni mesti masa kecik tangan elok je bedung. Haha...


Di sebabkan curiosity kill the cat, aku pun pergi lah cari kat youtube tutorial untuk lukih doodle dan tadaa..aku dah tau dah nape dorang punya tak crook...Yes yes...(^_^ " kesian).Oh, dorang pakai curve rupanya...sebab tu lah hebakk...hebak hebak...

Kalau nak lukis doodle yang hebak lagi kenalah ada imaginasi yang tinggi jugak, imaginasi yang cute dan  imaginasi yang lagi rock. Melampau-lampau bunyinya kan...haha...Aku punya imaginasi lak...erk..seperti di atas. Apakah? Belum nak cukup rock lagi. Al maklum lah baru 1st time belajar mendoodle. Pulak tu baru 1st time jumpa curve...erk..!!

Part yang paling seronok masa nak mewarna. Mula-mula kan nak kaler tu punya lah seksa mana taknya bila kaler asyik keluar dari line je...Hot la jugak kan. Tapi fikir mungkin ini lah jalan terbaik yang harus aku lalui...cewah berdrama lagi. So, aku just follow the rules dengan sabarnya. Tapi bila aku tengok doodle orang lain punyalah sweet je kaler tak keluar line pun. Musykil lagi. Then bila tengok tutorial kat youtube baru lah tau...oh...dorang guna bucket..(kesian...anak sape la nih?)...^_^"

Nak buat doodle ni kena lah ada kesabaran yang tinggi, kehendak, dan minat. Kalau takdek kepakaran tapi still nak jugak buat doodle maknanya kat situ dia dah ada kehendak. Erk...Kesimpulannya begitulah. Doodle just for fun. Tapi ada yang dah jadi businessman dan businesswoman tau dengan jual doodle nih. Memang hebatlah dorang. Tak caya? Ce korang tengok blog SWEETIE ni..Doodle dia sangat-sangat chumel. Rasa nak gigit-gigit je..hihihi

Okay, lah itu sahaja doodle aku untuk hari ini. Nanti kalau rajin aku masukkan lagi doodle-doodle yang tak bape nak comel aku nanti.


nota kat tangan: untuk Dayat, my 3 weeks dah berakhir but i still have a year to complete it...otteke..otteke.../^_^\

















No comments:

Post a Comment