Saturday, 22 October 2011

Viva Proposal Yang Indah....

     ASSALAMMUALAIKUM......


S0B----S0B...!! TERharu....pr0posal aku semuanya.....seperti gambar di atas...semuanya di REJECT....HUwaAAAA...T_T.....

Alasannyer....tajuk-tajuk aku kebanyakannya ALMOST sama dengan senior-senior lepas...

Agak kecewa...tAPI masih mampU TERSENYUM....=)

GILAkkkk....herRK!!

yup....SERIOUsLY agak kecewa....

Tapi hari viva tu aku tetap anggap hari yang paling indah...kecewa aku tak de lah sampai jadi down gila...

Sebab apa...sebab kedua-kedua panel aku tu sangat-sangat lah memberikan sokongan....

Aku tak tahu lah macam mana agaknya mimik muka aku time tu....tapi aku memang suka wat mimik muka yang kiut (0wh...sila muntah)...

Bila aku kecewa, aut0matically muka aku berubah jadi macam nak nangis, tapi sebenarnya aku tak dek langsung pun perasaan nak nangis tu...ianya hanya expression muka secara ot0matik jadi cam nak nangis...


s0 panel aku dua 0rang tu  PM A. dan PUAN S. cepat-cepat f0kus kat muka aku sambil cakap...

"EH....awak janganlah nangis, tajuk kena reject bukan bermakna berakhirnya dunia ni suda (kahkahkahkah...saje translate ikut melayu, agak skema jgk bunyinya, kuikuikui....)...

Aku dalam hati lak ' PEHAL lak...bila masa plak aku nak nangis'...muka dorang masa tu macam risau giler kalau-kalau aku nak nangis. Tapi lepas tu aku gelak jer...


Yang PR0F. MADYA A. plak cakap "Awak jangan sedih, kalau awak sedih kami pun sedih"
0h! s000000.....sweetttttttt!!!!!


0ui, m0nsieur et madame.... YES, sir and madam!! because both 0f y0u said that, i w0n't be said....

TRES BIEN MERCI....THANK Y0U VERY MUCH!!

IT GIVES ME M0RE STRENGTH T0 D0 BETTER f0r thE NEXT PR0P0SALS....

PERISTIWA ni buat aku berfikir.....

Rupanya di sebalik kesedihan dan ketakutan yang kita lalui....rupanya ALLAH S.W.T gantikan dengan hikmah KEMANISAN yang lebih kekal lama.

Macam yang aku lalui tu, ketakutan, kesedihan dan kekecewaan tu sebenarnya hanya sementara, apa yang terjadi lepas tu bila kedua-dua panel aku tu begitu memberikan sokongan, kata-kata dorang yang lembut dan memberikan ketenangan buatkan aku rasa sangat selesa dan tak takut dengan kesilapan (kesilapan yang membina jer, 0kay!).

Apa yang aku dapat selepas tu adalah KEKUATAN...kekuatan untuk terus bangun dari kesilapan.

Hmmm....yang penting...kita kena bersangka baik dengan Allah. Aku bukanlah manusia yang begitu sempurna. Aku masih manusia yang belum cukup ilmu, lebih-lebih lagi ilmu agama...

Tapi peristiwa ni mengajarkan aku sesuatu...AKU  HARUS JADI 0RANG YANG BERSYUKUR!!

Lepas keluar jer dari bilik panel, aku tak rasa sedih. Walaupun kawan aku Ain DAH LULUS tajuk pr0posal dia, tp Allah hadirkan dia pula yang setia tunggu aku kat depan bilik panel walaupun dia dah keluar awal lagi.

Dan dia pun beria-ria bagi aku tajuk dia yang lebih untuk aku propose lagi minggu depan, THANKS AIN....
Dan THANKS a l0t jugak untuk YANA, sebab tajuk dia pun dah lulus, dan dia bagi tajuk lebih kat aku. Aku dapat 3 tajuk sudaa!!! Ain bagi 2 tajuk, Yana bagi 1 tajuk.....ALHAMDULILLAH...

CHINGGU YAAA!!! KUMAW0.....

Benda ni nampak cam lekeh jer, nampak cam....alah...small matter jer....takkan la setakat P.M. dan Puan bagi support and lepas tu kawan-kawan kau bagi tajuk dorang yang lebih pun kau nak kecoh segala bagai...

Tapi sebenarnya...tanpa kita sedar...kurniaan Allah yang macam ni lah yang akan bagi kita kekuatan yang paling SUPER!! YEAH!!!

Ce cuba kalau....:


"EH, awak ni buta huruf ker, dah terang-terang tajuk awak ni nak sama dengan senior2 awak, yang sengal sangat ambik tajuk ni jugak pehal, tak cukup belajar tadika lagi ke?" P.M A

"PERGH....dunia ni memang dah nak berakhir lah awak tau tak bila tajuk awak kena reject. Awak cari lah tajuk kat lubang mana pun, jangan harap awak akan jumpa...baik awak balik kampung jer" PUAN S.


"S0RI ah...aku tak leh lah nak bagi tajuk aku nih kat kau. Kot2 aku rasa macam malas nak buat tajuk yang PROF dah approve tu, aku wat lah tajuk yang lebih ni pulak. Kau pun tau kan, aku ni cepat boring! Well, y0u kn0w me" AIN

"APA? tajuk kau kena reject dan kau nak mintak tajuk aku? 0MG.....please...seminggu aku tak tido, semata-mata aku nak siapkan tajuk2 aku ni, kau senang-senang jer nak mintak. Hmmm...lagipun aku dah janji dengan 
MAT SAJA tu nak bagi kat dia...kesian dia pun kena reject!! YANA

--kiter tuko hijau sekali sekala, ayat yang bikin hati panas kita kasi reda sama kaler hijau----


PERGHHH....aku tahu imaginasi aku terlalu tinggi.....kuikuikui~~~

Rasa macam nak bagi pelempang jer kat kawan-kawan aku tuh kalau d0rang buat macam tu. Nasib baik dorang bukan jenis macam tu....


AL0RS..SO, APA YANG PENTING!!!

DIRI NIH KENA LAH BELAJAR UNTUK BERSYUKUR EVEN BENDA TU NMPAK CAM LEKEH AND TADA PAPE HAL LAH

DIRI NIH JUGAK KENA LAH BELAJAR DAN TERUS BELAJAR BERSANGKA BAIK KEPADA ALLAH S.W.T


------------SETIAP UJIAN ITU ADA HIKMAHNYA--------------

-----------SETIAP KESAKITAN ITU ADA NIKMATNYA-----------

s000.....apa yang penting..........!!! Sentiasa cari kekuatan dengan cara yang berhemah....

ASSALAMMUALAIKUM.....

No comments:

Post a Comment