Sunday, 30 October 2011

STREsss!!

Assalamualaikum...!!!

0kay, fine...i admit that i was stress after all..For the second time, my proposal almost rejected....wuhuuuuu....
but wait!!! ALMOST???

Ya lorrr...masa second time propose tu, harap jugak yang my first tajuk proposal yang di approve kan...tp lalalalalalala...yang the last tajuk lak yang di approve kan....'terbaik ahhhhhh'....

Pulak tu, tajuk dia agak berat jugak...DELAY IN HIGHWAY CONSTRUCTION....adakah wujud project highway yang delay??? 0kay, fine...mungkin ilmu aku pasal project delay ni belum cukup lagi...s0 aku kena find 0ut lah dia punya c0ntact pers0n dan segala bagai...

0KAY....i terima seadanya....(gedik k0t walaupun agak stress di sini...PANG!!)

---------after all be p0sitive ye Mp---------

Hmmmm...once again!!

Dalam rasa stress and keciwa aku punya proposal di reject...datang ramai hamba Allah yang nak membantu...

AWES0ME kan!!!

Yahh.....ALLAH MEMANG HEBAT...ALHAMDULILLAH....

0WH....terlupa pulak....tajuk DELAY IN HIGHWAY CONSTRUCTION tu kawan aku yang bagi...tajuk dia dah approved, s0 tajuk lebih dia bagi kat aku...dannnnn....TAJUK YANG DIA BAGI KAT AKU JUGAK YANG LEPAS.....thankssss. my friend DYT...

CUBA bayangkan, aku bawak 4 tajuk nak gi propose kat panel...tajuk last skali tuh, tajuk yang DYT bagi kat aku masa last minute aku nak gi jumpa panel...tajuk tu jugak aku letak yang paling lastttt sekali....sebab most probably aku tak nak pun tajuk tu sangat..sekadar sebagai back up jer...tp last-last tajuk yang aku tak nak tu lah yang aku dapat...hmmmm...

Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.” (Al-Baqarah: 216)


BETUL TU....BOLEH JADI INI YANG TERBAIK UNTUK AKU....


Dan to my surpriSE...masa aku tengah tulis citer ni...tiba-tiba....

TUT TUT....mesej masuk...

 Nak present hari apa? nanti kalau wani dapat lagi tajuk lain dari kawan-kawan yang panel lain, Wani bagi lagi, k


Wani ni kawan aku dari panel yang sama masa viva hari tu...first time kenal and borak-borak mesra masa hari viva tuh..padahal sebelum nih kalau jumpa kat tengah jalan, kita0rang buat tak tahu je...ya l0rr...just kenal-kenal dia gitu-gitu je pun sebab satu c0urse tapi kelas lain-lain...pernah jugak kelas kit0rg gabung...tapi tak pernah borak-borak and tegur pun...lau jumpa dalam kelas pun just senyum, dngar lecture then blahh...

Tapi it was AWESOME again...aku tak minta pun dia tolong sampai macam tu, tapi ALLAH SANGAT HEBAT...dia sentiasa hadirkan hambanya untuk menolong hambanya yang lain yang dalam kesusahan...DAN buat aku terfikir lagi....mampukah aku juga membantu kawan-kawan aku kalau dorang dalam kesusahan jugak?
 I WISH I ALSO CAN BE 0NE 0F THEM YANG AKAN BANTU KAWAN-KAWAN YANG DALAM KESUSAHAN...AMIN..

No comments:

Post a Comment